- Člen od
- 15 Dec 2019
- Príspevkov
- 30
- Reakčné skóre
- 48
- Bodov
- 23
- Umiestnenie
- Detva
- Paragraf (§)
- §22 (SK) / §6 (CZ)
...nezvára len to lepí...
Také boli slová známeho ktorý sa na mňa obrátil s opravou.
"daj to prosím ťa do kopy, boli sme s ňou spokojný veľa rokov, je nám ľúto ju vyhodiť, máme k nej už citový vzťah " zaznelo pri nakladaní do auta.
Podelím sa s Vami o priebeh opravy v mojom podaní, myslím že priložené foto a video by mohlo niekomu poslúžiť pri podobnej diagnostike , respektíve podobnej závade a následne pri oprave veľa podobných MIG/MAG zdrojoch, "zváračkách co2" po našom
Vždy som bol názoru že domáci kutil, bastlér, garáž majster, proste človek technicky zdatný s chuťou do nových výziev , projektov a vynálezov si dokáže takmer všetko opraviť sám , a keď nie sám , tak s pomocou dobrých priateľov, ako sme my ľudia tu na fóre. tak dúfam že moje príspevky budú nápomocné, možno nie na úplne profi úrovni, ale ..... kto z nás chce byť dokonaly? ...
Takže k veci
Značka: Varstroj
TYP : Varmig 1800
Krajina pôvodu : Slovénia
Parametre: 30A/15,5V až 160A/22V , napätie na pázdno18V-31V - pomerne dôležitý údaj.
...nie veľmi malá, relatívne ľahká co2ka... odbočkové trafo na 1 fázu..., malá doska na napájanie a reguláciu otáčok, doskový usmerňovač, ventilátor, euro koncovka a skoro som zabudol na tlmivku Viac by ste tam zbytočne hľadali aj pri svietení čelovkou . Ale i napriek tomu použiteľná zváračka, v tomto prípade v autoservise na všelijake to bodovanie plechov až po výfuky, prípadne nejaká mala fuška na tajnáša z jokloviny .
Takto nejak vyzerá zvaračka ktorá sa aktívne používa aj keď v relatívne dobrom prostredí, mastná špinavá, zaprášená...príťažlivá Po otvorení bočného krytu vidieť hore spomínané prvky, dokonca aj plynový ventilček.
Nasledovalo meranie ... pripojil som to k našej distribučnej sieti a po zapnutí hl. vypínača sa ozvalo.....VVVRRRRRRRRRRRRRRR zvuk pripomínajúci sánkovanie sa na asfalte .....ale to je bežný jav.... to mi až tak nevadilo...
prvé meranie bolo meranie napätia na prázdno...hore spomínaní dôležitý údaj.... a hneď som mal jasnejšie v tých slovách že to len lepí, inak to ani zvárať nemohlo, chýbal potenciál.... nie že by ho nemala, ale takzvaný usmerňovač to po zásahu špecialistu a po následnom používaní vypovedal službu a bránil využiť potenciál zváračky .
A kto neverí, prikladám foto, nie z profi merača, ale z čínskeho osciloskopu... a hneď máme v postupu opravy jasnejšie .
Zákerný usmerňovač pretestoval všetkých zváračov , ktorý zhodnotili že zváračka je vhodná na opravu u nášho Ľuba
Po vyfúkaní nasledoval presun do " rozostavanej" dielničky, kde som ju umiestnil na stoličku .... stoly ešte nemám hotové...ale o tom v nejakom inom článku.
niekto predomnou tam vymenil vadné diódy za iný typ ...a len 2ks ... takže bolo jasné že to veľa nevydrží, nejdem vysvetľovať prečo, o tom tento článok nie je, necháme tomu priestor v reakciách.
Závada sa dala odstrániť novým usmerňovačom, ktorý samozrejme nebol nikde skladom z dôvodu pandémie, neostávalo nič iné ako po starom prelisovať všetky diódy
za nové silnejšie a ak si dobre pamätám, dával som ešte jednu diódu na každú dosku naviac... nech je to radšej predimenzované a nech plocha na odovzdanie tepla je čo najväčšia.
Podarilo sa to na jednotku, tak som sa rozhodol trochu dať do poriadku aj horák a vyčistiť zváračku aj od vonku ... auta umývame a zváračky nie ? .hmmm.....
po celkovej očiste, som založil " nový " usmerňovač, nový ventilátor mezaxial a dal sa do kopy aj horák ... ukostrovacie kliešte na žiadanie známeho som nemenil, že im to vraj pasuje kde kade na nedostupné miesta ... a na tých pár ampérov to stačí
náš zakazník náš pán ... nie vždy musí byť všetko na 100% stačí na 105 %
Po postupnom meraní, prišla na rad skúška.... funkčná skúška.... samozrejme v šľapkách , aby bolo dodržané vetranie
a výsledok stál za to ....zváaaaraaaaaaa, nelepí, nejak extra neprská.... pracuje s tým čo má....spokojnosť.
blížime sa ku koncu príbehu... zváračka hotová, ja síce rád , ale aj smutný že už pôjde preč ...
zostalo už len vymeniť prívodný kábel , použil som 3G 2,5 v gume, priechodku a novú koncovku .......A JE TO
Zváračka hotová a už asi aj tento príspevok sa blíži ku koncu...
dúfam že sa vám páčil, je možno písaný inak ako ste zvyknutý , ale .... to som proste ja... koho by to zaujímalo, tak to mám aj vo forme videa, je tam zostrih celej opravy.
Prikladám odkaz :
Tak priatelia, prajem pekný večer, robte čo vás baví a buďte zdravý !
S pozdravom GLR Ľubomír
Také boli slová známeho ktorý sa na mňa obrátil s opravou.
"daj to prosím ťa do kopy, boli sme s ňou spokojný veľa rokov, je nám ľúto ju vyhodiť, máme k nej už citový vzťah " zaznelo pri nakladaní do auta.
Podelím sa s Vami o priebeh opravy v mojom podaní, myslím že priložené foto a video by mohlo niekomu poslúžiť pri podobnej diagnostike , respektíve podobnej závade a následne pri oprave veľa podobných MIG/MAG zdrojoch, "zváračkách co2" po našom
Vždy som bol názoru že domáci kutil, bastlér, garáž majster, proste človek technicky zdatný s chuťou do nových výziev , projektov a vynálezov si dokáže takmer všetko opraviť sám , a keď nie sám , tak s pomocou dobrých priateľov, ako sme my ľudia tu na fóre. tak dúfam že moje príspevky budú nápomocné, možno nie na úplne profi úrovni, ale ..... kto z nás chce byť dokonaly? ...
Takže k veci
Značka: Varstroj
TYP : Varmig 1800
Krajina pôvodu : Slovénia
Parametre: 30A/15,5V až 160A/22V , napätie na pázdno18V-31V - pomerne dôležitý údaj.
...nie veľmi malá, relatívne ľahká co2ka... odbočkové trafo na 1 fázu..., malá doska na napájanie a reguláciu otáčok, doskový usmerňovač, ventilátor, euro koncovka a skoro som zabudol na tlmivku Viac by ste tam zbytočne hľadali aj pri svietení čelovkou . Ale i napriek tomu použiteľná zváračka, v tomto prípade v autoservise na všelijake to bodovanie plechov až po výfuky, prípadne nejaká mala fuška na tajnáša z jokloviny .
Takto nejak vyzerá zvaračka ktorá sa aktívne používa aj keď v relatívne dobrom prostredí, mastná špinavá, zaprášená...príťažlivá Po otvorení bočného krytu vidieť hore spomínané prvky, dokonca aj plynový ventilček.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
Nasledovalo meranie ... pripojil som to k našej distribučnej sieti a po zapnutí hl. vypínača sa ozvalo.....VVVRRRRRRRRRRRRRRR zvuk pripomínajúci sánkovanie sa na asfalte .....ale to je bežný jav.... to mi až tak nevadilo...
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
prvé meranie bolo meranie napätia na prázdno...hore spomínaní dôležitý údaj.... a hneď som mal jasnejšie v tých slovách že to len lepí, inak to ani zvárať nemohlo, chýbal potenciál.... nie že by ho nemala, ale takzvaný usmerňovač to po zásahu špecialistu a po následnom používaní vypovedal službu a bránil využiť potenciál zváračky .
A kto neverí, prikladám foto, nie z profi merača, ale z čínskeho osciloskopu... a hneď máme v postupu opravy jasnejšie .
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
Zákerný usmerňovač pretestoval všetkých zváračov , ktorý zhodnotili že zváračka je vhodná na opravu u nášho Ľuba
Po vyfúkaní nasledoval presun do " rozostavanej" dielničky, kde som ju umiestnil na stoličku .... stoly ešte nemám hotové...ale o tom v nejakom inom článku.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
niekto predomnou tam vymenil vadné diódy za iný typ ...a len 2ks ... takže bolo jasné že to veľa nevydrží, nejdem vysvetľovať prečo, o tom tento článok nie je, necháme tomu priestor v reakciách.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
Závada sa dala odstrániť novým usmerňovačom, ktorý samozrejme nebol nikde skladom z dôvodu pandémie, neostávalo nič iné ako po starom prelisovať všetky diódy
za nové silnejšie a ak si dobre pamätám, dával som ešte jednu diódu na každú dosku naviac... nech je to radšej predimenzované a nech plocha na odovzdanie tepla je čo najväčšia.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
Podarilo sa to na jednotku, tak som sa rozhodol trochu dať do poriadku aj horák a vyčistiť zváračku aj od vonku ... auta umývame a zváračky nie ? .hmmm.....
po celkovej očiste, som založil " nový " usmerňovač, nový ventilátor mezaxial a dal sa do kopy aj horák ... ukostrovacie kliešte na žiadanie známeho som nemenil, že im to vraj pasuje kde kade na nedostupné miesta ... a na tých pár ampérov to stačí
náš zakazník náš pán ... nie vždy musí byť všetko na 100% stačí na 105 %
Po postupnom meraní, prišla na rad skúška.... funkčná skúška.... samozrejme v šľapkách , aby bolo dodržané vetranie
a výsledok stál za to ....zváaaaraaaaaaa, nelepí, nejak extra neprská.... pracuje s tým čo má....spokojnosť.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
blížime sa ku koncu príbehu... zváračka hotová, ja síce rád , ale aj smutný že už pôjde preč ...
zostalo už len vymeniť prívodný kábel , použil som 3G 2,5 v gume, priechodku a novú koncovku .......A JE TO
Zváračka hotová a už asi aj tento príspevok sa blíži ku koncu...
dúfam že sa vám páčil, je možno písaný inak ako ste zvyknutý , ale .... to som proste ja... koho by to zaujímalo, tak to mám aj vo forme videa, je tam zostrih celej opravy.
Prikladám odkaz :
Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
Tak priatelia, prajem pekný večer, robte čo vás baví a buďte zdravý !
S pozdravom GLR Ľubomír
Prílohy
-
4.9 MB Zobrazení: 29
-
1.3 MB Zobrazení: 31
-
1.1 MB Zobrazení: 29
-
1.1 MB Zobrazení: 8