Až teraz som sa dostal k odpovedi ...
Prešiel som to podľa tvojich tabuliek, všetko svieti dostatočne pri všetkých prúdoch.
Červené LED ...
Pri bielych ...
To znamená že zapojenie so samotnými rezistormi je postačujúce.
Skompletuj si súčiastky/dielce a môžeš urobiť konečné riešenie priamo na modeli. Odporúčam pre vývody z baterky použiť nejeký konektor, aby si mohol jednoducho vyberať baterku z auta. Tiež si spomínal použitie vypínača svetiel, zabudovaného na skryté miesto v aute.
Všetky letované spoje treba chrániť kúskom zmršťovacej bužírky, aby pri prípadnom uvoľnení, či zlomení spoja nevznikol skrat baterky. Z rovnakého dôvodu treba aj celý rezistor chrániť v zmršťovacej bužírke.
Zváž 656-998, je to priehľadná bužírka, budeš vidieť na označenie rezistora, v prípade ochrany spájaných miest budeš viedieť samotný spoj ( a ľahšie identifikovať prípadnú poruchu).
Tým by sme mohli mať svetlá, napájané Li-Pol batériou poriešené.
"Len" to treba úspešne dokončiť.
Zhrnutie:
červené LED, zapojené sériovo podľa 1C, s rezistorom 560Ω
- pozri 110-059
Metal oxidový rezistor THT RM 270R 0,6W 1% 0207
biele LED, zapojené podľa 1A, pre každú LED samostatný rezistor 270Ω
- pozri 110-059
Metal oxidový rezistor THT RM 270R 0,6W 1% 0207
Ak sa to tam zmestí, použi radšej typ 207 (0,6W) miesto menšieho 204 (0,4W), lebo je robustnejší.
Keď to budeš mať namontované, môžeme sa pohnúť ďalej.
A môžeš si kúpiť/pripraviť aj spomínaný stabilizátor LF50 v púzdre TO220, dva kondenzátory k nemu a kúsok plošného spoja s dierkami.
1. Nie je potrebné testovať predné aj zadné svetlá súčasne? Budú predsa zapojené spolu alebo nie?
2. Netreba brať do úvahy aj motor, ktorý ide na tú istú batériu? Ten si berie tiež svoju "dávku". Nebude to mať vplyv na svietivosť LED, povedzme ak pôjde auto na "plný plyn"? Nebudú LED meniť jas podľa toho, koľko "šťavy" si bude brať motor?
3. ... multimeter pri meraní ... sa po čase sa vypne ... počas merania.
1. Z hľadiska intenzity svietenia netreba testovať súčasne vpredu aj vzadu - aj tak vidíme naraz len jedny svetlá.
2. Motor je veľký požierač energie, no modelárske akumulátory mávajú také parametre, že krátkodobo dodajú prúd aj 10A - 30A, podľa typu. Pritom neklesne napätie nejak radikálne. No pre konkrétny tvoj prípad môžeš vyskúšať: Zapojíš LEDky, necháš ich svietiť a zároveň zapneš motor pohonu. Ak motory zaťažíš ( napr. ich budeš pribrzďovať), uvidíš či sa mení svit LED.
3. Na túto otázku sa ti ozvali už iní ... Treba ti doriešiť ešte ten problém s meraním prúdu, ako sme už písali o možnostiach. Ak by bola chyba v multimetri, potom reklamácia (a byť načas bez multimetra).