• UPOZORNENIE ! Nachádzate sa v časti fóra, kde je vyžadovaná určitá kvalifikácia, a odbornosť. V žiadnom prípade sa preto nesnažte poskytovať rady a riešenia dopytujúcim pri ktorých si nieste istý ich správnosťou v súlade s platnými nariadeniami a normami. Majte na pamäti najmä bezpečnosť a odbornosť a vystríhajte sa nabádaniu k manipulácii s nebezpečným napätím neznalou, alebo nepoučenou osobou ! Stránky fóra a ich vedenie nepreberajú žiadnu zodpovednosť za škody vzniknuté zverejnenými chybnými a nebezpečnými zapojeniami a za prípadnú ujmu na zdraví, spôsobenú úrazom elektrickým prúdom alebo spôsobenú neodbornou manipuláciou s elektrickými zariadeniami.

Briggs&startton instart is12b

Vlado159

Člen
Registrovaný člen
Sponzor fóra
Člen od
15 Aug 2023
Príspevkov
126
Reakčné skóre
199
Bodov
33
Paragraf (§)
Amatér bez elektrotechnického vzdelania
Batéria pre benzínové kosačky B&S obsahuje 3 šlánky LI-ION od LG a BMS založený na chipe BQ od Texas instruments. Tieto batérie často odchádzajú, ich cena sa pohybuje okolo 70€, ale odchádzajú tak často, že majitelia kosačiek často majú doma 3-4-5 vadné batérie. Bol som požiadaný známym o opravu tak som sa tomu povenoval. je množstvo návodov ako vyriešiť štartovanie inou batériou s pomocou relé, dokonca som videl na 3D tlačiarni vytlačený držiak na 12V batériu parkside pre takúto kosačku, no vždy to bolo riešené "neelegantne". Dokonca chlapík v držiaku na 12V batériu parkside umiestnil pružinu, aby batéria fungovala iba ak na ňu tlačí. Počas kosenia poskakovala a hrozilo jej vypadnutie rovno pod nože. Zistil som, že okrem BMS, rieši batéria aj funkciu spínača štartéra. Ak by sa niekto pokúsil nahradiť dosku univerzálnym BMS, fungovalo by nabíjanie, no bo zasunutí do kosačky by sa okamžite spustil štartér a bežal by až do odstránenie batérie, resp jej vybitia. Batéria obsahuje 4 kontakty, plus, mínus, E, a T. Plus a mínus je jasný, T je NTC 10kohm pripojený k mínus a E je "Enable ?", ktorý po pripojení mínus pólu batérie spustí štartér. Plus je v režime NO (normally open), čiže odpojený. BMS sa dáriešiť iba N-channel tranzistormi, pretože mínus pól slúži na spínanie kontaktu E aj preto musia byť tranzistory DO (discharge output) na plus póle. Možné riešenie je použiť pre DO tranzistory P-channel , ale tie sú z malým RDS ťažko dostupné. Riešením je použiť N-Channel a doplniť BMS o "Step-Up" obvod, ktorý vygeneruje napätie o minimalne 10V vyššie ako je napätie batérie. Tento obvod musí byť ovládaný výstupom DO chipu BMS, aby nedochádzalo k vybíjaniu betérie mimo prevádzky. Ak by mal niekto záujem, môžem poskytnúť návrh dosky, schému, alebo hotový BMS, keďže som ich nechal vyrobiť s rezervou.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
 

roberto

Nový člen
Registrovaný člen
Člen od
22 Okt 2023
Príspevkov
2
Reakčné skóre
0
Bodov
1
Paragraf (§)
Amatér bez elektrotechnického vzdelania
Ahoj,volám sa Robert Farkaš z Bratislavy.Hotový BMS,ak by sa dal poslať.Vďaka.

Batéria pre benzínové kosačky B&S obsahuje 3 šlánky LI-ION od LG a BMS založený na chipe BQ od Texas instruments. Tieto batérie často odchádzajú, ich cena sa pohybuje okolo 70€, ale odchádzajú tak často, že majitelia kosačiek často majú doma 3-4-5 vadné batérie. Bol som požiadaný známym o opravu tak som sa tomu povenoval. je množstvo návodov ako vyriešiť štartovanie inou batériou s pomocou relé, dokonca som videl na 3D tlačiarni vytlačený držiak na 12V batériu parkside pre takúto kosačku, no vždy to bolo riešené "neelegantne". Dokonca chlapík v držiaku na 12V batériu parkside umiestnil pružinu, aby batéria fungovala iba ak na ňu tlačí. Počas kosenia poskakovala a hrozilo jej vypadnutie rovno pod nože. Zistil som, že okrem BMS, rieši batéria aj funkciu spínača štartéra. Ak by sa niekto pokúsil nahradiť dosku univerzálnym BMS, fungovalo by nabíjanie, no bo zasunutí do kosačky by sa okamžite spustil štartér a bežal by až do odstránenie batérie, resp jej vybitia. Batéria obsahuje 4 kontakty, plus, mínus, E, a T. Plus a mínus je jasný, T je NTC 10kohm pripojený k mínus a E je "Enable ?", ktorý po pripojení mínus pólu batérie spustí štartér. Plus je v režime NO (normally open), čiže odpojený. BMS sa dáriešiť iba N-channel tranzistormi, pretože mínus pól slúži na spínanie kontaktu E aj preto musia byť tranzistory DO (discharge output) na plus póle. Možné riešenie je použiť pre DO tranzistory P-channel , ale tie sú z malým RDS ťažko dostupné. Riešením je použiť N-Channel a doplniť BMS o "Step-Up" obvod, ktorý vygeneruje napätie o minimalne 10V vyššie ako je napätie batérie. Tento obvod musí byť ovládaný výstupom DO chipu BMS, aby nedochádzalo k vybíjaniu betérie mimo prevádzky. Ak by mal niekto záujem, môžem poskytnúť návrh dosky, schému, alebo hotový BMS, keďže som ich nechal vyrobiť s rezervou.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
 

FERO

Nový člen
Registrovaný člen
Člen od
13 Jún 2024
Príspevkov
1
Reakčné skóre
0
Bodov
1
Paragraf (§)
§23 (SK) / §7 (CZ)
Zdravím Vás na fóre som nováčik a hneď mám dotaz. Či niekto nemal problém pri štartovaní batériou instart. Pri štartovaní sa rozblikajú všetky 4 led na aku. Aku je nová aj štartovaciu jednotku som tiež dával novú ak vyberiem sviečku vtedy to točí ,Štartér som premazal. Dik za pomoc
 

oneeeeee

Aktívny člen
Registrovaný člen
Darca
Člen od
1 Jan 2020
Príspevkov
435
Reakčné skóre
642
Bodov
88
Paragraf (§)
Amatér bez elektrotechnického vzdelania
baterka nemá kapacitu , tak nevládze roztočiť . nová ako nová . nevidíme do nej .
 

Vlado159

Člen
Registrovaný člen
Sponzor fóra
Člen od
15 Aug 2023
Príspevkov
126
Reakčné skóre
199
Bodov
33
Paragraf (§)
Amatér bez elektrotechnického vzdelania
Tiež to vidím na slabé články. Najskôr veľký vnútorný odpor a pri zaťažení klesne napätie niektorého článku, čo spôsobí, že BMS vypne "discharge" tranzistory.
 
ElektroLab.eu

Reklama

Paul's Electronics

Podporte nás

Vyhľadaj komponenty

Nové príspevky

Reklamný blok

Hľadáte lacný multimeter?
Top