- Člen od
- 10 Mar 2022
- Príspevkov
- 2
- Reakčné skóre
- 0
- Bodov
- 1
- Paragraf (§)
- Programátor
Ahoj, brat sa ponúkol známemu, že mu opraví Narex EPK 16 - kotúčovú pílu (maflík) .
Nie som veľmi zbehlý v motoroch, tak sa ospravedlňujem za neodborný popis...
Po spustení to v motori iskrí a za niekoľko sekúnd smrad a hustý dym.
Po rozobratí sme zistili, že sa odlomil uhlík a narobil dnu paseku.
Jednak došlo k zoškrabaniu laku na vinutiach motora (rotora), teda tie vinutia sú vzájomne prepojené, chápem tomu tak, že je to medzizávitový skrat? Keďže každý kábel je samostatne v laku izolovaný. Merané diódovým testom. Káble potrhané nie sú.
Taktiež boli kusy odlomeného uhlíka aj medzi ploškami komutátora (neviem ako sa to volá, tie výstupky smerom k rotoru okolo ktorých je navinuté vinutie), zvýraznené na ilustračnom obrázku. Museli sa vypáčiť kliešťami.
Našiel som na YT video, ako premerať motor:
Následne som meral kontakt medzi armatúrou rotora a komutátorom, nič som nenašiel.
Stator vyzerá byť v poriadku, ten je v plaste...
Zaujímalo by ma teda, či by stačilo vinutia rotora zastriekať tým izolačným lakom (poprípade akým, videl som viacero druhov na vinutia trafa, nejaké univerzálne, potom so živicou...).
Ďalší tip, čo ešte premerať? Najlepšie multimetrom...
Nie som veľmi zbehlý v motoroch, tak sa ospravedlňujem za neodborný popis...
Po spustení to v motori iskrí a za niekoľko sekúnd smrad a hustý dym.
Po rozobratí sme zistili, že sa odlomil uhlík a narobil dnu paseku.
Jednak došlo k zoškrabaniu laku na vinutiach motora (rotora), teda tie vinutia sú vzájomne prepojené, chápem tomu tak, že je to medzizávitový skrat? Keďže každý kábel je samostatne v laku izolovaný. Merané diódovým testom. Káble potrhané nie sú.
Taktiež boli kusy odlomeného uhlíka aj medzi ploškami komutátora (neviem ako sa to volá, tie výstupky smerom k rotoru okolo ktorých je navinuté vinutie), zvýraznené na ilustračnom obrázku. Museli sa vypáčiť kliešťami.
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
Našiel som na YT video, ako premerať motor:
Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
Meral som na strane komutátora medzi ploškami vedľajšími a potom som meral plôšky so vzájomnou polohou o 180°. Nameral som všade odpor 5,9 až 6 ohm.Následne som meral kontakt medzi armatúrou rotora a komutátorom, nič som nenašiel.
Stator vyzerá byť v poriadku, ten je v plaste...
Zaujímalo by ma teda, či by stačilo vinutia rotora zastriekať tým izolačným lakom (poprípade akým, videl som viacero druhov na vinutia trafa, nejaké univerzálne, potom so živicou...).
Ďalší tip, čo ešte premerať? Najlepšie multimetrom...