• UPOZORNENIE ! Nachádzate sa v časti fóra, kde je vyžadovaná určitá kvalifikácia, a odbornosť. V žiadnom prípade sa preto nesnažte poskytovať rady a riešenia dopytujúcim pri ktorých si nieste istý ich správnosťou v súlade s platnými nariadeniami a normami. Majte na pamäti najmä bezpečnosť a odbornosť a vystríhajte sa nabádaniu k manipulácii s nebezpečným napätím neznalou, alebo nepoučenou osobou ! Stránky fóra a ich vedenie nepreberajú žiadnu zodpovednosť za škody vzniknuté zverejnenými chybnými a nebezpečnými zapojeniami a za prípadnú ujmu na zdraví, spôsobenú úrazom elektrickým prúdom alebo spôsobenú neodbornou manipuláciou s elektrickými zariadeniami.

Zapojenie 3-žilového kábla s 5-žilovým káblom

Gregor

Nový člen
Registrovaný člen
Člen od
21 Jún 2024
Príspevkov
8
Reakčné skóre
11
Bodov
3
Paragraf (§)
Amatér bez elektrotechnického vzdelania
Dobrý deň, som amatér v elektrike,el.technike a pod.Mám zánovný el. sporák, ktorý má 5 žilový kábel bez konca, mám 3 žilový kábel, kt. chcem pripojiť na ten 5-žilový.Je to možné takáto kombinácia, ak nie, hrozí riziko napr.preťaženia siete, al. zhorenie kábla al. iná možnosť?
 

plavec11

Moderátor
Vedenie
Moderátor
Registrovaný člen
Darca
Člen od
30 Dec 2019
Príspevkov
426
Reakčné skóre
1,067
Bodov
129
Dobrý deň, som amatér v elektrike,el.technike a pod.Mám zánovný el. sporák, ktorý má 5 žilový kábel bez konca, mám 3 žilový kábel, kt. chcem pripojiť na ten 5-žilový.Je to možné takáto kombinácia, ak nie, hrozí riziko napr.preťaženia siete, al. zhorenie kábla al. iná možnosť?
Mám dotaz, proč chcete zapojovat třížilový kabel na ten pětižilový? Chcete snad sporák zapojit přes zástrčku 230V do zásuvky? Nebo je ten pětižilový kabel krátký? Máte vůbec na sporák přípojku na zdi? Pokud ano jakou? (počet vodičů, barvy a jistič). Po upřesnění se můžeme posunout dál, Váš návrh je nesmysl. Díky.
 

Gregor

Nový člen
Registrovaný člen
Člen od
21 Jún 2024
Príspevkov
8
Reakčné skóre
11
Bodov
3
Paragraf (§)