Moja konštrukcia RGB Laser DIY Scanner

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Túto otázku nechám otvorenú. Závisí.. Každopádne v prvom rade je nápad a ten postupne realizovať. Bez ohľadu na to, čo si kto myslí. Aj napísanie učebného textu kedysi dávno vo mne vzbudilo nápad napísať knihu, a hold, zhruba pred týždňom mi vyšla. :]] Uvidím čo ma napadne do tohto zariadenia ďalej implementovať :]]
 

Elektro Lab

Administrátor
Vedenie
Správa systému
Moderátor
Člen od
13 Dec 2019
Príspevkov
1,794
Reakčné skóre
1,410
Bodov
220
Umiestnenie
Trnava

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Kabeláž na zákazku - cena 142,54Eur:
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky


Prototyp2 - cena 462 Eur:
Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky



Môj vývoj zostal na výpočtoch vektorovej grafiky, ktorá si žiada matematiku a testovanie. Keď bude niečo nové, hodím to sem.
 

Elektro Lab

Administrátor
Vedenie
Správa systému
Moderátor
Člen od
13 Dec 2019
Príspevkov
1,794
Reakčné skóre
1,410
Bodov
220
Umiestnenie
Trnava
Pekné, vidím, že sa to "pohlo" (y) , ale tá cena za kabeláž... ty môj boh, pri takýchto nákladoch by bolo na mieste zamyslieť sa nad komerčnou stránkou veci, to znamená, či to zostane len doma v šuplíku, alebo si to bude možné aj zakúpiť buď ako stavebnicu, alebo ako hotový výrobok :)
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Bude to mať hlbší záber. Či už komerčne alebo ako stavebnica
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Laser v akcii s vektormi :]]

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky


Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Grafika:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky


Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
 

Elektro Lab

Administrátor
Vedenie
Správa systému
Moderátor
Člen od
13 Dec 2019
Príspevkov
1,794
Reakčné skóre
1,410
Bodov
220
Umiestnenie
Trnava
Pekne, vidím, že napreduješ a aj sa darí (y)
 
  • Ďakujem
Reakcie - hodnotenie obsahu: Diallix

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Naimplementoval som algoritmy pohybu:


Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať



Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Naprogramovaná grafika :

Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Ďalší z naimplementovaných efektov:


Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
S efektami som už viac-menej hotový.

Naimplementoval som 6 efektov v device mode a zobrazovanie textu + ovládanie efektov prostredníctvom software v custom mode (budem vylepšovať).
Headery grafického zobrazovania a samotných algoritmov pre jednotlivé efekty majú dokopy cca 780 riadkov.

Podotýkam, že efekty pracujú pomocou PWM priamo s operačným zosilňovačom, teda nevyužívajú zbernicu SPI (SS, SCK, MOSI).

Celkové efekty sú na videu nižšie.
Pozn.: Nemám moc dobrý telefón na videá, avšak akonáhle to bude možné vložím tu video v lepšej kvalite.
Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Dochádza kapacita :D Vidím to na návrh verzie s externou pamäťou.


Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky



Doimplementoval som do ovládacieho softwaru efekty vypisovania textu - pohyb, colorpicker + pridal ovládanie integrovaných efektov. Urobím videá a hodím ich tu.
 

Rami6711

Aktívny člen
Registrovaný člen
Člen od
13 Apr 2021
Príspevkov
369
Reakčné skóre
478
Bodov
33
Paragraf (§)
§23 (SK) / §7 (CZ)
Dochádza kapacita :D Vidím to na návrh verzie s externou pamäťou.
Ja by som sa skor pozrel do kodu, ci sa tam uplne zbytocne neprihadzuje plno vselijakych kniznic a velkych tabuliek. Ako nevidim do toho kodu, ale 64k je celkom dost. Na druhej strane je dost jednochipakov ktore maju aj float koprocesor a 512kB alebo aj viac pamate. Kludne by som siel hned na zaciatku do Cortex M4 alebo M33 jadra.
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Všetky knižnice (u ktorých to ide) sú redukované. Napríklad modul LCD má bez redukovania 873 riadkov. Konkrétne pri tomto module som implementoval všetko čo sa len pre LCD dá - 4/8 bitový mód, štandardy (backspace/tabulátor/carriage return, form feed,..), vypisovanie loga, UP/DOWN poziciovanie, zalomenie textu na nový riadok, sign-builder na vytvorenie vlastných znakov na LCD, prepínanie jednotlivých riadkov a pozícií,... kód konkrétne u LCD je napísaný tak, že umožňuje prácu aj s viac-riadkovým LCD ako len 2x16 riadkov. Všetky headere majú štruktúry, enumy, takže pred celkovým initom sa nastavia len porty a čísla pinov na ktoré sa má periféria zapojiť a logika integrovaná v MCU sa už postará o svoje. Vytvoril som mcu HAL, ktorý nastaví mcu od interuptov až po funkcie pre prácu s portami. Stačí ho v maine nastaviť makrami (frekvencia, threading mode,...) a v podstate konfigurácia sa urobí sama. Inak povedané, štruktúra kódu je písaná tak, aby sa konfigurácia nemusela nastavovať v kzdom headery zvlášť, ale nastavuje sa v maine len raz. A potom, prostredníctvom referencií sa zdieľajú dáta jednotlivých headerov. Ďalšou vecou je aj to, že u pure C nepoznáme výnimky. Môžeme len posúvať/passovať chyby medzi jednotlivými metódami, takže som vytvoril logiku posúvania chýb od podradeného modulu nadriadenému modulu - funkcia INIT. som si vedomý toho, že ak by som logiku posúvania chýb vynechal, MCU by malo viacej pamäte. Avšak moduly sú písané tak, aby sa dali presúvať aj do iných projektov, resp. nie sú viazané len na jeden projekt. Hociktorý modul môžem vložiť do iného projektu - nastaviť len raz porty a piny, ktoré budem u iného projektu používať a modul bude fungovať.

Do budúcna budem určite uvažovať aj o MCU, ktoré si tu spomenul.
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Veľkú časť pamäte zabrala deklarácia vektorových polí v ktorých sú jednotlivé vektory efektov definované.
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Prikladám foto nových zdrojov:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky


Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky



Foto implementovaných efektov:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky


Video hrubej skúšky efektov:

Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Ďaľší implementovaný effekt, takzvaný efekt plávajúcich lúčov. Ide o bodový pohyb lasérov.

Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Na vývoji ovladacieho softwaru stále pracujem.

Implementoval som možnosť tvorby vlastných efektov - vektorov o veľkosťi 13, kde je možné nastaviť súradnice vektorov. Celkovo som implementoval 3 inštancie, ktoré sú nezávislé a umožňujú vykreslenie vektorového objektu, respektíve troch objektov. U každej inštancii je možné nastaviť vlastnú pozíciu osy x/y (umožňuje nastaviť random generované pozície) , veľkosť a farbu RGB objektu.

Efekty je možné uložiť / exportovať a následne z listview načítať.

Program obsahuje aj možnosť repeatingu, čiže z uložených/exportovaných efektov postupne načitávať jednotlivé v nastavenom timmingu.

Navrhnutý software:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky



Príklad vykreslenia objektu - štvorec:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
]

Navrhnuté vektorové súradnice:

Musíte sa zaregistrovať, aby ste mohli vidieť obrázky
 

Diallix

Člen
Registrovaný člen
Člen od
30 Sep 2020
Príspevkov
34
Reakčné skóre
73
Bodov
23
Paragraf (§)
Programátor
Efekty implementovaného Repeatoru efektov:

Ak chcete vidieť médiá, musíte sa zaregistrovať
 
ElektroLab.eu
Top